Releu temporizator motor stergatoare

A - Conector de tensiune dispus pe instalaţia electrică auto (conexiune cu motor ştergătoare)

1 - tensiune pozitivă la acţionarea contactului (notaţie: +)
2 - legătură cu conector schimbător ştergătoare (notaţie: 53b)
3 - legătură cu conector releu temporizare (notaţie: 31b)
4 - legătură cu conector schimbător ştergătoare (notaţie: 53)

B - Conector de tensiune dispus pe instalaţia electrică auto (conexiune cu releu temporizare)

1 - tensiune pozitivă la acţionarea contactului (notaţie: +)
2 - legătură cu conector schimbător ştergătoare (notaţie: 31b)
3 - legătură cu conector schimbător ştergătoare (notaţie: LV)
4 - legătură cu conector motor ştergătoare (notaţie: 31b)
5 - masă, GND, "-"

C - Conector de tensiune dispus pe instalaţia electrică auto (conexiune cu schimbător ştergătoare)

1 - legătură cu conector releu temporizare şi conector motoraş stropitor parbriz (notaţie: LV)
2 - legătură cu conector releu temporizare (notaţie: 31b)
3 - legătură cu conector motor ştergătoare (notaţie: 53)
4 - tensiune pozitivă la acţionarea contactului (notaţie: +)
5 - legătură cu conector motor ştergătoare (notaţie: 53b)

NOTĂ !! Instalaţia electrică de acţionare a ştergătoarelor se găseşte pe autovehiculele Dacia (berlină, break, papuc, nova) şi Aro. Diferenţa dintre instalaţia electrică normală şi cea cu releu de temporizare, o face apariţia conectorului de releu, prezentat în figura B, care se leagă în serie cu schimbătorul şi motorul ce acţionează stergătoarele (prin legătura 31b: porneşte din schimbător, trece prin releu şi acţionează motorul), şi în paralel cu motoraşul stropitor de parbriz (prin legătura LV: astfel că la acţionarea motoraşului stropitor, releul va acţiona stergătoarele timp de 2 secunde sau mai mult..)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu